system
دانش‌بنیان| منابع سازمان‌ها با سامانه‌ای ایران‌ساخت مدیریت شد
دانش‌بنیان| منابع سازمان‌ها با سامانه‌ای ایران‌ساخت مدیریت شد

دانش‌بنیان| منابع سازمان‌ها با سامانه‌ای ایران‌ساخت مدیریت شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 83565
یک شرکت دانش‌بنیان سامانه‌ای یکپارچه برای بودجه‌ریزی، نظارت و اجرا به‌منظور ایجاد شفافیت طراحی کرده است.

محمد هنرور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اتوماسیون اداری حسیب با بیان این‌که سامانه سیبنا به ایجاد شفافیت در سازمان‌های بزرگ کمک می‌کند، گفت: سازمان‌های بزرگ نمی‌توانند منابع و مصارف خود را به روش‌های سنتی مدیریت کنند، سیبنا مخفف سامانه یکپارچه بودجه‌ریزی، نظارت و اجرا است که باعث جلوگیری از بروز خطا و تخلفات می‌شود و درنهایت با مدیریت به‌صورت یکپارچه و جامع به ایجاد شفافیت می‌پردازد.

 

کاهش فساد اداری

بودجه‌ریزی و به‌طور خاص بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، فرایندی پویا و جاری شامل چرخه بازخور است که اطلاعات صحیح و ارزشمندی را در اختیار مدیران عالی برای مدیریت فعالیت‌ها و وظایف قرار می‌دهد.

در این فرایند مدیران و برنامه ریزان قادر خواهند بود از منابع موجود در راستای دستیابی به اهداف مورد انتظار تعیین شده در بودجه به‌طور اثربخش‌تری بهره‌برداری کنند، سامانه سیبنا در این راستا و به‌منظور پشتیبانی از این هدف طراحی و تولید شده است.

سامانه سیبنا با مفهوم سامانه یکپارچه برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا، درواقع یک ERP با محوریت برنامه‌وبودجه است که کلیه حرکات سازمان را بر اساس برنامه‌ها و اهداف مشروح در بودجه سازمان تحت کنترل درمی‌آورد و جریان منابع و مصارف را با دقت بسیار بالایی در دسترس مدیران عالی و کارشناسان اجرایی سازمان قرار می‌دهد.

این محصول بر بهینه‌سازی حرکت سازمان‌های دولتی و خصوصی در مسیر اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش سلامت اداری و کاهش تخطی‌ها و فساد اداری تأثیرگذار است.

 

مجموعه‌ای از بسته‌های نرم‌افزاری

هدف این سامانه آن است که به‌طور بسیار دقیق بودجه سازمان تا پایین‌ترین سطوح سازمان به نحوی تحت کنترل قرار گیرد که در عین اجرا، سطح اختیارات مدیران زیرمجموعه و میزان انعطاف‌پذیری سازمان خدشه‌دار نشود، همچنین در کلیه مراحل با توجه به حساسیت مبحث بودجه، اصول مالی و حقوقی آن رعایت شود.

سامانه سیبنا با دارا بودن مجموعه‌ای از بسته‌های نرم‌افزاری مختلفی همچون مدیریت برنامه‌وبودجه، مدیریت قراردادها و تعهدات، مدیریت تأمین‌کنندگان و پیمانکاران، مدیریت اسناد و مدارک سازمانی، بودجه‌ریزی عملیاتی و موارد دیگر ساخته شده است.

این سامانه منابع و مصارف سازمان‌های بزرگ ابعاد از قبیل شهرداری‌ها و سازمان بیمه سلامت ایران را به‌صورت یکپارچه مدیریت و تمامی منابع وارد و مصرف شده در سیستم را رصد می‌کند.

 

قابلیت مدیریت مکان محور

در این محصول از فناوری، برای خودکارسازی و الکترونیکی کردن فرآیندهای سازمانی به‌منظور افزایش کارایی و کمک به دستیابی اهداف استفاده شده و همچنین به‌تازگی قابلیت مدیریت مکان محور نیز به آن اضافه شده است.

این محصول تحت وب است و وقایع‌نگار قراردادها و پروژه‌های عمـرانی بر پهنه شهری و جغرافیایی و همچنین مدیریت یکپارچه مصارف و هزینه‌های انرژی نیز از قابلیت‌های این سامانه است. در حال حاضر در حدود 25 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اتوماسیون اداری حسیب با اشاره به اینکه مهاجرت نیروی کار از موضوعاتی مهمی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند در این راستا اقداماتی انجام دهد، افزود: همچنین این مجموعه با ارائه تسهیلات گره‌گشا می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک زیادی کند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| شرایط مالی کسب‌و‌کارها را محصولی ایران‌ساخت ممکن کرد
دانش‌بنیان| شرایط مالی کسب‌و‌کارها را محصولی ایران‌ساخت ممکن کرد
01/02/10 - 10:42
دانش‌بنیان| مدیریت هزینه‌های پنهان سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد
دانش‌بنیان| مدیریت هزینه‌های پنهان سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد
01/01/22 - 14:16
دانش‌بنیان| امنیت و بهره‌وری شبکه سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت تأمین شد
دانش‌بنیان| امنیت و بهره‌وری شبکه سازمان‌ها با محصولی ایران‌ساخت تأمین شد
00/11/23 - 15:34
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: